We leven op dit moment in een tijd waarin het moeilijk is om extra omzet te creëeren voor veel branches. Dat geldt overigens niet voor iedereen. Denk aan alle bedrijven die zaken voor in de tuin leveren of bouwwinkels. Daarnaast zie je dat de online omzet ook niet heel sterk te leiden heeft onder de coronacrisis. Dat zegt dat daar wellicht kansen liggen. Dus een manier om de omzet te boosten kan zijn via online adverteren. Voor het online adverteren zijn er meedere paden die je kunt bewandelen. De meest bekende vorm is het adverteren via google. En ook daarin zijn veel mogelijkheden. In dit blog zullen we daarom wat ins en outs toelichten.

Online adverteren via Google

Zoals ik hierboven al aangaf is de meest bekende vorm het adverteren via Google. Dit is een zogenaamde Pay Per Click manier van adveteren. Dat betekent dat je alleen betaald als iemand op je advertentie klikt. Daarmee kun je er toch voor zorgen dat je advertentie in ieder geval wat oplevert. Er zijn hoogover drie manieren om via Google te adverteren. De meest bekende is in de zoekmachine. Op voor jopu relevante zoektermen kun je dan advertenties maken. Deze worden zichtbaar als iemand zoekt op deze zoekterm. De prijs die je per klikt betaald gaat via een zogenaamde biedmarkt. Hoe populairder de zoekterm hoe meer je vaak moet betalen voor een klik. Daarnaast betaal je meer als de pagina waar de klikker op landt niet relevant is ten opzichte van het zoekwoord. Andere manier van adverteren via de zoekmachine is adverteren in het display netwerk. Google heeft een heleboel website die zich aangesloten hebben bij het display netwerkt. Adverteeerders hebben de mogelijkheid om te adverteren op deze website wem een banner. Dat is iets minder relevant als op een zoekterm adverteren, maar de prijs per klik is vaak aanzienlijk lager. Als laatste is er shopping. Je komt dan ook op een zoekterm in beeld maar dan in de google shopping ruimte die vaak te zien is in de zoekmachine. Verschil is dat daar ook een plaatje van het product bij zit.

Adverteren op online platformen

Wat nu behoorlijk aan populariteit toeneemt is het adverteren op de grote ecommerce platformen zoals bol.com en amazon. Steeds meer ecommerce bedrijven gebruiken dit ook als afzetkanaal. Om de omzet via dit kanaal een boost te geven kan je er ook voor kiezen om te adverteren op deze platformen. Dit vergroot je zichtbaarheid vooral wat de kans op meer afzet groter maakt.

Laat een reactie achter